söndag, december 21, 2008

Ferihegy + strejk

God morgon alla sötnosar!
Här sitter jag som en zombie på ferihegy. Det är tydligen fortfarande strejk men vissa delar av flygplatsen är öppen men det var ett himla bök att checka in. Först fick man stå i incheckningsdisken på terminal 2A sedan ta med sig bagaget över till 2B där man lämnade av det gick igenom säkerhetskontrollen bara för att gå tillbaka till 2A igen via en annan väg. Bök bök bök.
I säkerhetskontrollen så bad mannen mig att ta av mig mina stövlar sedan sa han:
Säkerhetsvakt: Are they plastic shoes?
Nina: (tänker: hur ska jag veta vilket material mina stövlar är gjorda av)I... I... I'm not sure
S: Either you are sure or you're not
N (eeeh vad är detta för något)- But I don't know what they are made of. Maybe there is some plastic in it...
S: Suckar och visar mig ett par plasttossor.
Det går upp för Nina att han inte alls har frågat vad för slags material det är i mina stövlar utan om jag ville ha plastic shoes= plasttossor. Herregud vad blond jag kände mig! Men har man inte sovit mer än max 2 timmar så har man tillåtelse att vara lite trög! Eller?
Snart så boardar jag planet till Wien för att sedan där byta till Salzburg. I Salzburg blir det byte till buss för att ta mig the Bad Gastein. Jag är framme i Bad Gastein kl 15. Då har jag varit på resande fot i 14,5 timmar... Kommer känna mig lagom fräsch då! Hoppas jag får sova den timmen det tar till vienna!
Nu boarding

Inga kommentarer: