lördag, december 27, 2008

13 timmar

Och jag är hemma=)
Imorse klockan 08 kom bussen och hämtade upp oss i Bad G. Haha snorkallt var det och dimmigt uppe i backarna. Har säkert inte varit bra skidåkning alls idag. Det kommer säkert vara sjukt dålig åkning resten av säsongen. jag har det på känn. Vi gjorde rätt som åkte därifrån nu;P
Salzburg Airport var bara Kaos med stort K. Så många som skulle iväg och så konstig flygplats. Det var inte riktigt klokt. Sa hejdå till familjen vid gaten och väntade sedan på att mitt plan skulle börja boarda.
Kom till Wien vid lunchtid och slog mig ner på Starbucks och fikade. Hello Grande Caramel Machiato with Soymilk. Älskar starbucks! Köpte till och med en liten termosmugg till mig själv därifrån!
Sedan satt jag och pluggade vid min gate. Blev utfrågad om mina resvanor av en kille som gjorde en undersökning. Herregud jag måste ha förstört hans statistik totalt. Resultatet av frågorna blev typ. Tjej. Kommer från Salzburg ska vidare till Budapest i privat ärende. Första gången på Wiens flygplats. Flög ca 6-7 gånger det gångna året. Är student. Nationalitet svensk. Does this make any sense to you??!! =) haha stackarn.
Väl på ungersk mark igen så var det bara att hoppa in i minibussen och nu har jag kommit fram. Kom in genom dörren 21.00. Skönt att vara hemma även om det är råkallt i lägenheten (har numera skruvat upp värmen så förhoppningsvis så blir det varmt snart).
Har även ätit lite risgrynsgröt eftersom det är typ det ända jag har hemma!
Nu ska jag krypa ner under täcket och se på lite How I met your mother. Min nya favvo serie=)
Puss på er!
här har jag varit i en vecka...heaven=)

Inga kommentarer: