onsdag, december 10, 2008

Going nuts

Haha jag måste sett för rolig ut när jag traskade hem från stadsbiblio nu på kvällen. vi blev utkörda vid halvtio tiden och då hade det börjat dugga så smått. Följde T hem och stod sen i valet och kvalet mellan att ta en taxi hem och slippa bli mer blöt eller promenera det som var kvar på de tre km som skiljer mig och bybiblio åt.
Vet ni vad jag väljer? Promenaden naturlish men av vilken anledning?
Jo så här resonerade jag. Om du går hem så kan du rabbla alla mediciner du har lärt dig namnet på på vägen hem så får du repetera dom en gång till och sedan kan du slappna av när jag väl är hemma. Måste sett ut som en mupp när jag gick där i regnet och småmumlade/rabblade massa mediciner. Men nöjd är jag för jag tror inte jag glömde någon i kategorierna jag gick igenom.(naturligtvis gjorde jag det men jag tog inte upp pappret för att kolla mig själv)
nu ska jag ta och koka mig en kopp thé för jag har haft ont i halsen hela dagen idag. Sedan har jag lovat mig själv att jag ska diska upp disken och sedan får jag lov att gå och lägga mig och mysa lite innan det är dags att nana.
Var förresten på en fyra timmars lång föreläsning i ENT. Non-stop. Föreläsaren tog hela kursen på en föreläsning. WOW. Snacka om att man var helt slut efteråt. Speciellt eftersom han intehade talat om att det skulle ta så lång tid...
Men nu är det thé och disk som väntar på mig!
Ciao

Inga kommentarer: