lördag, oktober 16, 2010

Thurs-friday and a little piece of saturday

I torsdags så slutade hela dagen med att på grund av en felberäkning och risk för kontamination så fick vi ta av och byta alla kläder på jobbet. Detta slutade med att jag fick vandra till affären i operationsstrumpor. Snyggt värre. Dessutom i olika storlekar haha. Fredag var en väldigt lugn dag på jobbet så när jag var klar så tog en av tjejerna och jag båten över till Gamlebyen som ligger på andra sidan Glommen och som är Gamla Fredrikstad. Det är hur mysigt som helst att promenera runt där. Som Haga i gbg på en ö. Fint klart höstväder och en kvällspromenad. På väg tillbaka med båten mötte vi en amerikanare som läser till att bli medisinsk forskare. Intressant.
Så sist men inte minst så idag har jag varit och handlat och det ser ut som om jag och min kombo ska ut och dansa ikväll. Det ska bli kul. Sista helgen i Fredrikstad. huuuu. Hur fort har inte tiden gått?


Thursday; The day ended with a miscalculation and due to danger of contamination we had to change all our workingclothes. The entire thing ended up with me going to the grocery store afer work in operation theatre socks. In different sizes as well. Haha. Friday was a very calm day at work so when I got off my roommate and I decided to take the ferry over to Gamlebyen or Old town Fredriksad. It was so cosy and beatiful to take an evening stroll there. Nice clear fall weather. Wonderful! On the ferry back we met an american who studied to become a medical researcher of some sort. Interesting.
Today I've been shopping and it looks like my roommate and I are going out dancing tonight. Last weekend in Fredrikstad. Wow! How fast time has passed!

Inga kommentarer: