tisdag, maj 06, 2008

Vilken dag!


Alltså det har varit en grym dag rent ut sagt!

Kom iväg i tid till biblioteket, Hade en supergrym autopsy följd av lunch ute på en bänk i "parken" framför skolan. Lite genomgång av Public health programmet förljt av prov i samma ämne. Provet var ett skämt men jag passed! Yay! det var pass/fail som man kunde få så man kan kan väl säga att jag är nöjd haha!

Sen tillbringade jag eftermiddagen på biblioteket! Fasen vi har sjukt mycket att göra just nu!

Tog en paus för att ringa och gratulera farbror G som fyllde 60 idag! Jajamänsan! Sen så hann jag springa iväg innan Spar ställde och handla lite grönsaker för det hade jag slut på hemma.


Mamma ringde ringde precis när jag hade "middagspaus" och stod och mumsade i mig ett äpple. Vi gick igenom lite grejer som hon ville diskutera med mig och sedan kom den mest strålande kommentaren idag. Kom ihåg. Min mamma förstår sig inte på ironi.

-Mamma: Nina nu får du se till att inte stressa ihjäl dig. Ta det lite lugnt mellan varven

-N: *tuggar på äpplet*

-M: Det är ingen idé att bli utbränd innan man är färdig med sina studier så försök slappna av.

-N: *ironiskt* Mamma om jag ska kunna slappna av så måste jag nog ta en valium...

-M: *tystnad* ....... *Fullt allvarlig* Det tycker jag inte att du ska göra för då blir man även trög i hjärnan.


Haha det var verkligen komiskt!

Ännu roligare var när jag läste i mina anteckningar:

Roger's disease:

NB Roger was french so in the exam be sure you pronounce the name correctly. Haha det är bara på min skola som man kan uppmana eleverna att uttala ord ordentligt!

Nu ska jag ta och diska upp mitt diskberg, dricka upp mitt thé och gå och lägga mig. Imorgon blir det hard core läsning med en liten sväng till gymmet i mitten och efter det så är det pathologycompetition fick vi reda på idag! Hurra hurra!

Life is good=)

Inga kommentarer: