torsdag, september 06, 2007

Men hur blev det såhär?

Jaha gott folk ytterligare en dag när inget blir som det var planerat!
Första halvleken om man ska köra sporttermer på dagen löpte någorlunda i rätta banor. Dvs om man bortser från ungraren som bestämde sig för att tilltala Nina när hon promenerade mot skolan. Efter de vanliga frågorna, vart kommer du ifrån, pluggar du på POTE, vilket år går du på etc så kom den sjukaste frågan jag har hört på länge: Vart brukar du äta lunch någonstans?
Nina tänkte i sitt stilla sinne att jag måste ha hört fel och bad honom upprepa frågan. Fick samma fråga och tänker denna gång att jag måste översätta det fel i huvudet från ungerska till svenska och säger förlåt men jag förstod inte. Då händer det andra sjuka! Han slår över på bra engelska och ställer samma fråga igen! Eeeeh? ja en stund senare var vi i alla fall framme vid skolan och han önskade mig en fin dag och promenerade vidare ut ur mitt liv igen...
Intressant eller hur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött, det e inte bara jag som har stalkers =)