onsdag, september 05, 2007

Intressant morgon!

Imorse när jag vaknade så hade vi ingen gas i hela lägenheten! Riktigt skumt eftersom detta är Ungern och nästan allt drivs på gas i lägenheten! Dvs ugnen funkade inte, inget varmvatten samt ingen värme i lägenheten! Eftersom tempen har gått till 12 grader de två senaste dagarna och det stora temperaturfallet från 37-->12 på lite mer än en vecka så förstår Ni säkert hur förbannat kallt det är!!!!
Sagt och gjort så var det bara att leta reda på numret till gasbolaget och slå en liten pling! Först så hamnade jag hos en receptionist som inte talade engelska som kopplade mig vidare till en som talade två ord med engelska och hon kopplade bort mig! Det var dags att ringa upp på nytt och kan ni gissa! Samma sak hände! Då kom det ungerska blodet fram i Nina och hon gick in på internet (för det går faktiskt inte på gas jippie) och letade fram ett annat nummer! Där fick jag direkt tag i någon som snackade engelska!!! Yay!!! Han skulle kontakta sina kollegor och se vad det var som var galet! 10 minuter senare ringer min mobil:
Moi: Ja hallå det är Nina
?: Sprechen sie deutch (vet inte hur det stavas)
Moi: Nem (ungerska för nej)
?: I call the DDgaz... Kollega... Look the computer you lowpressure area... Not our fault... Call technique person... Byyyyye

Ehhhh jaha! Medan vi fortfarande höll på att leta efter numret till en gasmojängsreparatör så kom gasen tillbaka! Så nu kan jag äntligen ta mig en dusch en ca 3 timmar försenad men ändå!
Wow action i Ungern tidigt på morgonen! Jag måste dricka mera kaffe!

Inga kommentarer: