onsdag, september 26, 2007

Konsten att knyta knutar

Hello alla glada!
Idag så har det varit en låååång dag! Mina mån-ons dagar är helt galet långa vilket har gjort att jag har varit helt slut! Med tanke på att jag gick och la mig 20.15 i söndags så tror man att jag borde varit utvilad inför skolveckan men neeeejdå! så var inte fallet!
Idag så hade vi pharmacology.... Allt om hur man kan ta en medicin på i vilka former och vart...Trött i huvudet efter denna lektion så var det bara att raskt promenera bort till department of surgical techniques eller vad det nu kan heta där vi fick scrub in och sen försöka memorera namnen på diverse instrument; Maybug, kocher, bone cuvette, surgical and anatomical forceps ja gud vet vad allting hette. Sen fick vi öva oss på att knyta kirurgiska knutar! Spännande spännande! Det var en liten ung kirurg som har haft lectures som hade hand om vår lilla grupp en riktigt liten sötnos!
Dagen fortsatte direkt efter den kursen med neuropsychology och även denna gång fick vi hemläxa. Jag fick the concept of neuropsychology and experimental neuropsychology... Jaha då måste man ta reda på vad detta är då! *morr*
Efter neuropsychologyn var färdig vid halv fyra var det bara en snabb marsch iväg till F3 och aerobics i en timme! Sen var det den mycket långa promenaden tillbaka hem igen släpandes på alla böcker och grejer. Då kan jag faktiskt helt ärligt säga att jag längtade tilbaka till den gamla lägenheten som typ låg granne med F3. Väl hemma 17.30 sisådär så lägade jag mig middag och nu ska jag sätta fart och plugga! Aaaaah dagen ar tagit slut alldeles för fort!
Klart slut

Inga kommentarer: