tisdag, mars 09, 2010

Samtal på vägen hem

Detta inträffade när jag var på väg hem tidigare under kvällen. Det var mörkt ute och jag gick och lyssnade på musik. Haha det låter som värsta skräckscenen men det var verkligen inte så farligt. Det kommer en kille gående emot mig och precis när han passerar mig så säger han:
Kille: Hello
Jag fortsätter gå mest för att jag inte trodde att han talade till mig. Har aldrig sett människan förut.
K: Eeeeh HELLO (högre)
Jag tar av mig hörlurarna
N: Hello?
K: Hi!
N: I'm sorry but do I know you?
K: No. But I would like to get to know you. Is that strange?
N: Well it is a bit weird to do that in the middle of the street don't you think?
K: Alright
Killen går iväg och jag står kvar och undrar vad det var för en konstig konversation.
Det konstiga var att han pratade bra engelska också. Ingen ungersk brytning. Intressant.

Inga kommentarer: