torsdag, mars 11, 2010

Cupcakes och tankar

Håller på att baka cupcakes. En vän som snart fyller år har beställt det. Då bakar man.
Samtidigt håller jag på att göra ett ryck i lägenheten som har fått förfalla väldigt länge nu. Tänk vad jag klarar av att smutsa ner alldeles själv.
När man går omkring, plockar och fixar så virrar tankarna runt i huvudet och jag funderar på saker som jag undrar över.
En sådan sak som slog mig idag är: Jag undrar om inte alla apotek här i landet är privatägda. För alla ser helt olika ut och har totalt olika utbud. Även på receptbelagda varor. Är säkert något som är bra med det också men idag var det väldigt irriterande då jag var tvungen att gå och leta i flera olika apotek innan jag hittade en del av det jag skulle ha. Eller där ljög jag. Dom hade det inte inne men de skulle beställa det så att de får det imorgon. Den andra produkten är fortfarande inte löst. Det får jag väl fixa någon dag. Tur att jag inte brukar hänga på apotek speciellt ofta. Det hade kunnat störa mig ganska rejält.

Inga kommentarer: