tisdag, mars 02, 2010

Nedsläckt

Idag när jag promenerade hem på kvällvisten så hade någon (håller fortfarande på att söka rätt på den skyldiga) bestäms att hela kvarteret från skolan bort till mig inte skulle ha tända gatulampor. Why? Alla andra gator hade på gatubelysningen så vad är det som är annorlunda i mitt kvarter? Det var fullkomligt becksvart och helt livsfarligt att gå eftersom man vare sig såg väg, trottoar eller hål i vägen. Så efter att ha kollat att jag hade tillräckligt med vit A i kroppen och inte var nattblind så lekte jag kurragömma med bilarna hela vägen hem...
Tänkte hela vägen: trampa in i ett gatuhål och skada foten igen. Du vill inte behöva åka ut till akuten och gipsa foten igen...
Men jag kom hem med båda fötterna i behåll tack vare att jag känner mitt kvarter så bra att jag vet vart alla hål i gatan finns på ett ungefär.

Inga kommentarer: