lördag, mars 20, 2010

God väldigt härlig morgon

Idag har jag gjort en rivstart eftersom det är mycket grejer som står på min To Do list idag.
Har cyklat ut till tesco och handlat lite ingredienser till snacks som jag ska göra lite senare idag.
Ikväll är det Spring Formal 2010 (fd milleniumsbalen) och temat är Masquerade ball- A night in Venice. Vi ska göra oss iordning hemma hos mig och eftersom min lägenhet ser ut som hej kom och hjälp mig så måste jag sätta fart.

På väg hem från tesco så grubblade jag lite över det här med kultur krockar etc. Det är ju en stor omställning att flytta till ett annat land och även om jag känner mig väldigt hemma här så stöter jag ofta på kulturkrockar som irriterar mig. Eller när jag åker hem till Sverige så gör jag oftast något konstigt som få min syster att himla med ögonen. Därför tänkte jag introducera en ny kategori (som jag till skillnad från mina andra kategorier tänkte försöka hålla vid liv) nämligen kulturkrock. Där jag berättar historier och krockar som har hänt mig. Vill ni också bidra med diverse kulturkrockar så maila historien till mig!

Inga kommentarer: