lördag, september 19, 2009

Harkány och nu då cityrace!

Hej hopp! Igår efter skolan så hoppade vi på bussen till Harkány och där badade vi termobad. Det var skönt fast badet var inte lika mysigt som Szechényi eller Gellertbaden i budapest men det var en skön minibreak och perfekt avkoppling.Jag har aldrig varit där förut men när S var här så måste hon ju få uppleva något som är väldigt vanligt här i ungern. Termobaden. Dessutom ungersk buss ut till Harkány hahaha. Hon har fått sig en annan syn på vad ordet gammal buss betyder...
Så igår när vi kom hem så såg vi bara en film och tog det lugnt och fint.

Idag är det dags för cityrace. Det är som jag har sagt tidigare vår version av nollning som pågår i en dag. Skillnaden till där hemma är att alla år kan vara med. Antingen hela dagen eller bara after party och det är ett bra sätt att lära känna alla ettorna. Så man blir indelade i blandgrupper med folk från alla år som ska fixa olika grejer på olika stopp runt om i staden!
Nej nu måste jag göra mig iordning. S ska också vara med på racet men eftersom jag går på femte året så ska jag vara med och hålla i The Baptism för förstaåringarna.=)
Tjing

Inga kommentarer: