onsdag, september 09, 2009

En ordentligt konstig dag

Dagen har varit väldigt speciell. Började med rättsmedicin (tänk CSI-tv programmet) och där fick vi se massa mysiga bilder. Speciellt när det kom upp rubriken Maggot infestation =likmaskar så kan ni tänka er vad trevligt det var att ha fått sett det ;)
Sedan letade vi oss till psykiatri dept. Vi frågade 4 människor som samtliga ledde oss fel och vi hamnade på geriatrikward där en mycket skum läkare till slut efter typ fem minuters samtal utbrister. Jasså är ni 5e års elever. Men då ska ni ju vara på psykiatrin (detta var ju vår första fråga men visst). Va? Vet ni inte vart den ligger någonstan? Efter att den människan förklarat vägen så ringde vi en klasskamrat som hittat rätt så vi kom på rätt spår.
Sista lektionen för dagen var pediatrics. Idag var vi på perinatal ICU. Så fruktansvärt små söta bebisar. Herre min lilla snuttefilt. Jag kommer ju inte klara att hänga med läraren för jag kommer bara titta på bebisarna ju=)
Nej nu är jag otroligt trött så jag ska ta och se ett avsnitt av Big bang theory innan jag kryper till kojs.


Herregud jag har sett den här videon säkert 100 gånger. Så vansinnigt vacker. Speciellt slutet.

Inga kommentarer: