lördag, juni 14, 2008

Godmorgon eller borde man egentligen säga godnatt

Ja herregud vart ska man börja någonstans.
Igår gick jag upp klockan 06.00 och hade examen 08.00-12.20 sisådär! Efteråt speedade allt på och det enda som jag hann med var en halvtimmes vila på sängen (kan omöjligt sova på dagarna det går bara inte) och sedan var det ut som gällde!
Det var först middag på tex mex (dom gör underbart goda strawberry daiquiris där) och vidare därifrån till apollo! Där hade dom en skön blandning av musik och lite dansande blev det, mycket snack med olika människor och massa dricka. Tack och lov så tog jag det lugnt där för alla som har haft examen vet ju att samma dag som examen äger rum så kan man bli rund under fötterna efter typ en liten öl.
Men efter att apollo stängde så drog vi vidare till cyranos men där var det bara dött så drog vi vidare till Club 5 och var där tills de stängde vilket inte var sådär jättelänge efter att vi kom dit men vi hann med lite palinka ialla fall.
Sedan bar det vidare till Los Bongos där somliga drack absinth. C blev eld och lågor över denna dryck bokstavligt talat. Sen så vandrade vi omkring lite. Kom in till nonstopen och köpte lite cola.
Sen var det dags att dra hem. Sisådär 23 timmar efter att jag gick upp låste jag upp min dörr och välte isäng.
Bara för att vakna 07.37 av att en ljusstråle irriterar mitt lilla ögonlock. Gick upp för att gå på toaletten och sedan var det stört omöjligt att somna om! IMPOSSIBLE!
Två timmars sömn... Detta kommer inte räcka till resten av dagen. Jag lider av lit elätt hypotermia och tror det var en liten lätt släng av hypoglycemia med i bilden men det har jag fixat nu. Ska snart hoppa in i duschen för att göra mig presentabel för det var visst bestämt lunchdate klockan 11. Undra hur många som orkar hålla sina löften en dag som den här!
Men jag ska vara där! Frågan är bara i vilken skick jag kommer vara men det återstår att se!

Inga kommentarer: