tisdag, juni 12, 2007

Växthuseffekt?

Alla metreologer där ute nu har jag något som ni kan få bita i!
Pécs har tagit guldmedalj i staden med knäppast väder. För inte alls så länge sedan så åskade typ varenda dag 10 dagar i sträck... Idag... Ja hur ska jag börja!
Det var 28 grader i skuggan på morgonen och strålande sol i vanlig ordning. Helt plötsligt utan några som helst mörka skyar så började det att hagla. HAGLA!!!!! Stora hagelbitar, is och grejer ramlade ner från skyn och byttes ut mot störtregn! Vad är det här???? Jag skulle ju iväg till skolan en sväng och hämta min gradebook. Hade planerat att ta mig en rask promenad med iPoden och få lite motion och musik in i mitt liv... Det lutar mot taxi just nu men det är inte lika roligt!!!
Sitter och läser i min svenska fysiologibok nu... Det är rena rama underhållningen! Thyroideahormoner *skrattar*

1 kommentar:

Ivar sa...

Hagel!? Kan rapportera strålande sol från götet. Vattnet ute vid Saltholmen är dock kyligare än vid Delsjön där vi badade igår. Jag har numera lätt svidande hud på benen som matchar min necessär väldigt bra.