onsdag, september 29, 2010

Running

Idag har jag spenderat dagen på neonatal intensiven. Där finns det så himla många söta småttingar. På eftermiddagen var det dags för genomgång av akutbehandling av svårt sjuka barn med HLR etc som de har varje vecka för personal på intensiven och läkare/anastesipersonal. Det var väldigt lärorikt att höra och se casen och vara med och hjälpa till. Det visade sig också vara bra eftersom precis i vaktskiftet så gick akut callingen. det händer grejer i min vardag minsann. Jag hade dessutom för en gångs skull 8 timmars sömn i ryggen så jag var full av energi hela dagen. Så när allt hade lugnat sig efter akut callingen och jag var på väg hem så bestämde jag mig bara för att byta om och ge mig ut på en löptur. Lägg till några EQs senare på kvällen så kan jag säga att jag är mycket nöjd med produktiviteten idag=)

Today I've spent the day at the NICU. So many cute small babies there. in the afternoon it was rehearsal of managing critically ill patients and ALS for personell from the NICU, doctors and anaesthesiologists. I learnt a lot from the different cases and to take part in the rescuscitation. It prooved useful too because just as there was a dutychange there was an emergency calling. I also had slept for 8 hours so I was full of energy the entire day. So when everything started to go back to normal after the calling and I was on my way home I decided t just do a quick change of clothes and go out for a run. Add some EQs later in the evening and I'm very satisfied with how much I've accomplished today=)

Inga kommentarer: