söndag, september 19, 2010

Fredrikstad

Efter en natt med mycket välbehövlig sömn så känns det som om jag börjar komma tillbaka till mig själv igen. Så efter min lilla sovmorgon så tänkte jag att jag skulle ta mig en promenad till affären för att handla lite grejer som jag behövde för att laga den middagen jag tänkte göra idag. Sagt och gjort jag tog mig en promenad ner till centrum för att gå till den mataffären jag brukade gå till. Allt var stängt. Hela staden var stängd. Det var helt otroligt! Inte ens mataffären var öppen. Inte ens Narvesens som är typ Pressbyrån var öppen. Haha. Jag tyckte nästan det var komiskt. Så var det inte ens i Egersund ;) Jaha då beslutade jag mig för att ta och promenera längs med kajen eftersom det är en strålande höstdag i F-stad. På väg hemmåt längs med kajen hittade jag världens minsta lilla alltiallo butik som faktiskt var öppen! Yay så nu blir det kycklingspett till middag trots allt. Underbar promenad fick jag det med! Väl tillbaka här hemma så har jag pluggat största delen av dagen (herregud så många frågor final Surgery-traumatology har=magsår). Dessutom har jag fört ett tyst krig mot en annan person som bor i lägenheten nu i helgen (jag bor i en övernattningslägenhet med 4 rum så folk kommer och åker igen mest hela tiden). Hon går och skruvar upp alla elementen i hela lägenheten så det blir tropisk värme och jag går och skruvar av dom så fort hon har gått till rummet till mer normal inne temperatur. Nej nu är det dags att återvända till böckerna!
I finally feel back on track with a night of much needed sleep. After my little sleep-in this morning I decided that I would take a walk down to city center to do some groceryshopping for the dinner I was planning to make. So I walked down towards the store I usually go to just to realize that everything was closed. Everything! The whole city was closed! Haha I jthought this was extremely funny. It was not this bad in Egersund. Well nothing to do about that and since it is an amazing fall-day here in F-stad I decided to walk home on the quay. On my way home along the quay I find the smallest little shop I've ever seen that went against the rest of the city and was open. So in the end I can make chicken skewers for dinner YAY! And I got a nice walk out of it. Back home in the apartment I spent most of the afternoon studying (OMG there are so many exam questions in Surgery-traumatology=ulcer). I have also had a silent war with another person staying in the flat this weekend (I live in a sleeping accomodation flat where people come and leave all the time). She walks around turning all the radiators on to full tropical heat and as soon as she leave I go and turn them off to more normal heat. Well it's back to te books for me now=)

Inga kommentarer: