torsdag, september 23, 2010

FAIL

Jisses jag höll precis på att röka igenom hela lägenheten ordentligt! Som alltid när man inte är van vid spisen man använder så är det lite speciellt att pröva att baka. Idag skulle jag göra lite kakor att ha med mig till jobbet imorse. Det blev full rökutveckling i köket och eftersom jag satt i vardagsrummet så märkte jag det inte förrän det var helt tjockt med rök i köket och hallen. Så där lagom bra jobbat! Herregud det luktar som om det har brunnit här inne. Ja ja. Hälften av kaksmeten klarade sig och nu hoppas jag att dom blir goda också. Har öppet alla dörrar i lägenheten för att vädra igenom den ordentligt.

Jesus! I managed to smoke in the entire apartment. As always when you are not familiar with the oven/stove you are using it's always a bit tricky to try to bake something. I was making biscuits for tomorrow. All of a sudden a lot of smoke started to pour out from the oven and I didn't notice because I was in the livingroom so when I saw it it was like a a smokescreen in the kitchen and hallway. GREAT job Nina! OMG it smells like someone lit a fire in here. Well well. Half of the cookiedough made it so I hope they taste good now as well. Had to open all doors and windows in the apartment and try to air the smell out!

Inga kommentarer: