måndag, juni 28, 2010

Update from Norway

Hej nu har jag äntligen fått internet här i huset. Han som bor på nedervåningen och hade lösenordet var bortrest över helgen så jag har inte haft någon kontakt med omvärlden. Men jag har det väldigt bra här i min lilla stad.
I fredags kom jag fram med tåget runt 18.20 efter en 10 timmars tågresa. HA hämtade mig vid tågstationen och vi drog hem till huset där vi nu bor. På lördagen var vi hemma på lunch hos en kollega. Hon bodde så fantastastisk vackert i skogen med havsutsikt. Efter det drog vi och handlade och sedan lagade vi middag här hemma och såg film.
I söndags så åkte vi upp mot Stavanger och en surfstrand. HA och en kompis surfade. Jag och kompisens familj satt på stranden och bara hade det skönt. Senare på kvällen så blev det England-Tyskland matchen och bara ta det lugnt.
Så idag var det första dagen på jobbet och nu är hjärnan helt söndermosad med nya intryck och grejer som måste göras. Vi åkte hem och bara stod ett tag utanför huset och tittade ut på havet en stund för vi var båda två så otroligt slitna. Vi får se vad som händer ikväll. Vi ska nog åka och handla sedan ta en promenad eller något för att slappna av. Nu när jag har internet igen så kommer mer updates efter ett tag och även lite bilder. Skriver inte vilken stad jag är i. Dels för att den är väldigt liten och dels på grund av jobbet. Så nu vet ni bara området i alla fall. Ha det bra

Hi! Finally got internet in the house. The guy living downstairs had the password and he was away for the weekend so I was isolated from the world for a while=). But I love it here in the little village.
Friday: Arrived at 18.20 after a 10 hour trainride. HA picked me up at the trainstation and drove us out to the house where we now live. On saturday we were invited to a collegue for lunch. She lived in a beautiful house in the forest with a seaview. After the lunch we went grocery shopping and then made some dinner and watched a movie.
Sunday: We drove up north close to Stavanger to a surfing beach. HA and a friend surfed while I and the family of the friend relaxed on the beach. Later the afternoon it was the world championship and England vs Germany and some more relaxing.
Today was the first day at work and my brain is completely mashed with all new inputs and things I need to do. After work we just went home and stood outside the house and looked at the ocean for a while since both of us were so worn out. Don't have final plans for this evening. Probably we'll go grocery shopping and maybe take a walk later or something.
Now when I finally have internet again I can give you more updates and some pictures. I won't write out the name of the village I'm staying in. Partly because it's small and partly due to my work. But now you now in what area at least.
Take care

1 kommentar:

Adnex sa...

Så spennende å høre hvordan det går i Norge! Virker som du har hatt det kjempefint så langt:-) Jeg følger med;-)