söndag, juni 13, 2010

Flytt part 2

Igår kväll så lämnade jag flyttlådorna och gick hem till min klasskamrat A. Hon hade fixat middag till oss. Supersmaskig potatissallad med grillad catfish till. Det är inte ofta man får tag i god fisk här i Ungern så jag tror jag anföll den fisken likt en varg som inte sett mat på en vecka. Vi är fyra tjejer som ska dela på en lägenhet på 6e året så vi lämnade lite grejer och så kvar där.
Nu är det dags att forsätta packa ner det sista. Imorgon kommer mina föräldrar så allt måste vara klart tills dess!
Ps kommer att börja "översätta" inläggen till engelska för att mina kompisar här nere ska kunna följa mig under rotationsåret. Precis som min svenska så är min engelska grammatik under all kritik så ni får ha överseende med detta. =)

Yesterday evening I left all the boxes at home and went to As place. She made us dinner, her amazing potatoesallad with BBQed catfish.. It was delicious. It's not that often you can get good fish here in Hungary so I attacked my plate and wolfed down everything. we are 4 girls that are sharing the apartment during 6th yr so we left some stuff there.
time to start packing the rest of my things. Tomorrow my parents will arive to Pécs so I have to finish by then...

Inga kommentarer: