torsdag, juni 17, 2010

Back in Göteborg

Nu efter två dagars flytt och besök hemma hos släkten så är jag äntligen på plats i Göteborg. Det är svensk sommar med 20 grader och livet är underbart. Nu ska jag bara vila några dagar innan resten av mina grejer kommer på lördag då det kommer bli uppackning för hela slanten.
Idag har jag legat ute på terassen och solat och läst tidningar hittils men ska snart ta min bil på en runda till affären för att handla. Har lovat lillasyster att jag ska göra linspaj med curry och apelsin till henne när hon kommer hem från jobbet. Så det är lika bra att sätta igång...

After two crazy days with moving and visiting my relatives I'm finally back in Gothenburg. It's typically swedish summer with 20 degrees and life is great. Now I'm resting for a couple of days until saturday when the rest of my things arrive. Then the horrible unpacking commence. Today I've just been out on the terrace reading magazines but soon I'm taking the car to do some grocery shopping. I've promized little sister lentilpie with curry and oranges when she gets home from work so I better get started...

Inga kommentarer: