måndag, juli 20, 2009

Movieline and HP

Som jag skrev igår så skulle jag då åka och försöka fixa en ny strömkabel till datorn. Kommer till butiken där jag köpt datorn och får reda på att min garanti fortfarande gäller. Wiiie. Trodde att den hade gått ut för länge sedan. Så dom visade mig vidare upp till deras serviceavdelning. Där var det en extremt service intresserad människa *drypande ironi* som tog emot oss och som sa att han inte kan göra något åt detta utan att jag måste kontakta HP för dom svarar för all service själva. Så jag åkte hem och kontaktade HP. De sa i sin tur att de inte kan göra något utan att veta om felet sitter i strömkabeln eller i datorn. Jag sa att jag trodde det var i strömkabeln men de svarade att de måste vara säkra på att det är strömkabeln. Okay tänkte jag.
N-Hur får man reda på detta då?
HP-Jo du måste sätta in en annan adapter i datorn och se om det fungerar.
N-Men jag har ingen annan adapter som passar.
HP- Ja då får du gå tillbaka till din återförsäljare och be dom hjälpa dig.

Jaha sagt och gjort jag åkte ut en andra gång dit och den här gången så var det någon som var mycket mer positivt inställd till livet och kunder som hjälpte mig. Det visade sig att mycket riktigt så är felet i ström kabeln. Jag ringde upp HP för andra gången och nu håller en ny strömkabel på att leta sig hem till mig.
Lite lätt irriterande att det skulle ta så mycket energi. Men nu är det i alla fall över. Senare på dagen drog vi till Movieline och köpte lite nya filmer s nu har jag legat i sängen och kollat på film hela eftermiddagen! Hurra för regn så man kan göra sånt utan att få dåligt samvete =)

Inga kommentarer: