fredag, juli 03, 2009

8 km

Hejsan hoppsan!

Idag så blev det en liten spontan lunch inne i stan med K. Det var så trevligt att träffa henne igen! Åt en kycklingsallad som verkade som om kocken bara slängt på allt han hade i kylskåpet i. Det var sallad, tomat, gurka, majs, rödlök och kyckling naturligtvis. Men sedan hade han/hon även hällt på: rostad lök, jordnötter, ananas, mango chutney med hela mangobitar, bananer och dessutom så fick du en annan sås brevid. Hmmm det var en liten underlig mix men helt okay. Tittade lite i affärerna efteråt och det var rea i varenda affär men jag hittade ingenting. Lite tråkigt men bra för plånboken.

Nu ikväll så gav jag och syster oss ut på en litten joggingrunda. Hon hängde med på de första två km och sedan lämnade hon mig åt mitt öde. Inför sista varvet så hade hon ordnat en vätskestation hemma eftersom det var så varmt. På förtrappan så stod en vattenflaska och en handduk samt ett meddelande till mig: Om du inte springer dom sista varven kommer jag för alltid att kalla dig för en loser, stod det. Haha det är så härligt att ha en familj som stöttar en. Nu sprang jag det tunga sista varvet lite lättare.
Kort på mig som syster har tagit! Visst är hon duktig?
Nu ska vi se på den sista Batman filmen! Kram

1 kommentar:

Adnex sa...

Imponert :-) E har bare vært på en par fjellturer siden hun kom heim!