onsdag, oktober 10, 2007

Sutures

Hello everybody!
Idag har det varit en intressant dag! Om man bortser från farmakologin och neuropsykologin som var totalt dödstråkiga. Inga roliga droger eller något bara en massa matte och formler... Suck! Nej det som utan tvekan var roligast var basic surgical techniques! Idag lärde vi oss att sy stygn! Yay! Det var lite knivigt men det blir nog bra när man väl har fått in snitsen på det! Jag har ju en del grejer här hemma tråd etc. så nu när jag kom hem så plockade jag ihop mitt eget lilla övningskit! Tyvärr så får jag nog gå och skaffa mig en Mathieu nålförare för min nålförare är extremt gjord för högerhänta! Min stackars vänsterhand lyckas verkligen inte få upp den! Snacka om irriterande! Första gången i hela mitt långa liv jag har haft problem med verktyg för att jag är vänsterhänt (men jag klipper med högerhand!)...
Dags fö pathology-lecture lärarens favorituttryck:
Murphy's law:
What may happen will occur!
Vet inte varför jag skrev in det där men det finns säkert någon djup anledning i det omedvetna!
Nu är det snart dags att sätta fart och plugga! Bara J kan se till att dra sig hit någon gång så kan vi sätta fart! Ciao Folks!

Inga kommentarer: