tisdag, augusti 14, 2007

Borta bra....

Men nu är jag äntligen home. Home sweet home!
Gårdagen var låååååång jag ska inte säga något annat. Efter en tre timmars lång flygresa med mellanlandning i Warsawa så kom jag äntligen till Budapest och Ferihegy!!! Väl där så hittade jag inte min taxi som skulle ta mig hem till Pécs. Jag fick ringa upp taxibolaget och det visade sig att den taxin som skulle hämta upp mig hade gått sönder och det var en annan taxi med 2 personer i som skulle vända om och plocka upp mig. Jag slog en signal till min kära K för att se hur hon hade det och gissa hur förvånad jag var när jag fick reda på att hon satt i en taxi med O på väg från Budapest! Det stod snart klart att det var deras taxi som skulle vända om men problemet var att de hade redan hunnit ca en timme från B-pest!
Så en och en halv timmes väntan senare så kom en taxi utan AC och plockade upp mig från Ferihegy. K och O hade blivit avsläppta på en restaurang så de skulle slippa sitta så länge i taxin och vi skulle plocka upp dom på vägen tillbaka! Eftersom det var mitt i rusningsptrafiken så talade chauffören om att hon skulle inte köra på de stora vägarna utan ta småvägar fram till det stället där de var... Sagt och gjort så satte vi av i ungersk taxi fart elle warpspeed som man oxå kan kalla det för! Jag säger bara en sak: JÄKLAR vad bilsjuk jag blev!! Jag låg i fosterställning upp mot fönstret och försökte go to my happy place med fan det funkade inte! Har aldrig varit med om något liknande! När vi mötte upp K och O så var jag överlycklig över att få ställa mig upp ute i friska luften men så fort jag ställde mig upp insåg jag när världen snurrade att det inte var någon bra idé om jag inte ville att något skulle komma upp så jag kröp tillbaka till bilen och fosterställningen! Efter ytterligare en timme i bilen började jag piggna till och då sa K att hon har aldrig sett mig så vit i ansiktet någonsin! Men vi kom fram till Pécs utan fler problem och jag var så lycklig så lycklig över att se lägenheten igen! I'm home!!!!! Min säng!!! Yay!!
Vi gick ut och åt lite middag fram emot nio tiden och sen gick vi hem och såg en film och sen gick vi och lade oss!!!
Efter en uuuuunderbar natts sömn så är jag fit for fight idag igen och efter en film så ska jag nu sätta fart med mina böcker!!!
En sista gång! I'm home!!!!!!

Inga kommentarer: