fredag, mars 25, 2011

Well well

Igår var det en förträffligt bra dag. Först ytterligare en examen man kan lägga bakom sig, strålande sol och jag fick fixat lite papper som skulle lämnas här och var. Dessutom hann jag med att titta två sekunder på min thesis, laga lunch till mig och M, besöka S och hämta lite notes, besöka J och lämna lite notes och dricka en kopp the. När jag kom hem efter denna rundan var jag dödstrött men tvingade ut mig på en 45 minuters joggingtur. Härlig känsla att bara totalkollapsa i stolen med lite kvällsmat och en bra show på datorn.
Imorse när jag hade ätit frukost gick jag in i köket och tyckte det luktade gas i köket. Kom då på att jag hade lagt in två frallor i ugnen som skulle bli lunchsmörgåsar, när jag gläntade på ugnsluckan tittade två förkolade bitar upp emot mig. Det var bara gör om gör bättre som gällde. Upp som en sol och ner som en pannkaka.

Yesterday was an excellent day. First another exam that I can put behind me, glorious sun and I managed to do some paperwork that needed to be done. Besides this I also managed to look two seconds on my thesis, make some lunch for me and M, meet S and pick up some notes, meet J and leave some notes and have a cup of tea. When I came home I was exhausted but managed to drag myself out on a 45 min jog. It was absolutely wonderful to just collapse in my chair with some supper while watching a show.
This morning after finishing my breakfast, I walked into the kitchen and thought I smelled some gas. Then I realized I completely had forgotten about the bread I put into the oven that was going to become my lunch. Two pieces of charcoal greeted me as I glanced into the oven unknowing what to expect.
Well one day your are on the top the next day you are not...

Inga kommentarer: