söndag, januari 16, 2011

Time for discipline

Igår var en sådan dag när man borde göra massa grejer men man ärligt talat inte orkar fixa någonting. Jag gjorde absolut ingenting hela dagen, satt på datorn kollade på film. Fick en ide till matlagning och satte igång i köket bara för att ta en yoghurt för att jag inte skulle svälta ihjäl och sedan inse att jag inte alls var sugen på det jag lagade och fick bara i mig hälften. Så idag har jag massa mystiska rester i kylskåpet som jag måste äta upp samt färdigstektköttfärs till piroger som jag måste göra idag. Ilands problem alltså. Borde ha fått gjort massa skolarbete men jag insåg kl 18 att detta inte heller kommer att hända.
Så på schemat idag står (nu när jag skriver det här så blir jag ju tvungen att genomföra det =))
  • Plugga (inga ursäkter nu)
  • Fixa lite papper som skall skickas imorgon (skjut inte upp det ytterligare en vecka till)
  • Göra dessa piroger (vilken jäkla bra ide det var...igår. jag äger ingen kavel ska bli intressant att se hur vi löser detta)
  • Städa lägenheten (skulle också gjorts igår men det slutade med att jag dammsög lite oengagerat och det ligger fortfarande kvar grus från skorna i hallen)
  • Lokalisera mitt källarförråd (och förhoppningsvis inte träffa på någon lönnmördare nere i källaren som det alltid finns i skräckfilmer)
  • Bära ner resväskor och lite annat i detta källarförråd

Jag rapporterar imorgon hur mycket som faktiskt blir gjort.

Yesterday was one of those days when you really need to do a lot of things but you have no energy whatsoever to do them. I did absolutely nothing the entire day. Just watched movies, sat by the computer. I had a great idea what to cook for dinner. Started preparing it in the kitchen and had a yoghurt just so I wouldn't starve to death while preparing the food. In the end I realized I didn't really feel like eating what I cooked and just ahd half of it so today my fridge is filled with strange leftovers. They have to be eaten today (still don't feel like having it). I also made some minced meat yesterday to fill pirogues with today. Serious problems as you understand. I also should've studied yesterday but I realized at 6pm that it wasn't going to happen.

So the schedule for today is (if I write it here then I really have to do it =))

  • Study (no damn excuses)
  • Get some paperwork done that I have to send tomorrow (not postponing it another week)
  • Do these pirogues (what a brilliant idea it was... yesterday. I don't even have a rolling pin, so it will be very interesting to see how I solve this)
  • Clean the apartment. Also should have been done yesterday but all I did was to vacuum very carelessly and I still have gravel from my shoes in the hallway.
  • Localize where my basement store is. (and hopefully not meet a serialkiller down there. In horror movies they are always down in the basement )
  • Drag down suitcases and other things to the basement store

I'll let you know tomorrow how it went...

Inga kommentarer: