torsdag, januari 06, 2011

It's a bit too much right now...

Det är verkligen ingen gräns på min to do list just nu. Därför har det inte skrivits ett ord i bloggen sedan förra året. Jag får försöka sammanfatta veckan som har gått sedan vi hördes.
Nyår- Finfint
Nyårsdagen- Underbart lat dag med massa filmtittande och min söta kompis S kom förbi och umgicks med mig hela dagen.
2 jan- Började klättra lite på väggarna.
3 jan- Började min int med praktik. tillbaka till pendlandet. Det var sjuk mycket på praktiken så vi fick jobba på som illrar med det var underbart att hitta till allt eftersom jag har varit och praktiserat på med kliniken där förr.
4 jan- Skulle få möta upp med hyresvärden och få nycklarna till lägenheten före jag började på sjukhuset. Tog bilen upp till Trollhättan. Det var den värsta biltur någonsin. Det var så jäkla halt (blixthalka) att jag fick köra 50-60 hela vägen upp. Hann inte hämta nycklarna för att jag höll på att komma försent som det var. Fick stressa ner på lunchen. Spenderade kvällen med att ta mått på lägenheten.
5 jan- fullt ös hela dagen på praktiken. Var som en geleklump när jag kom hem.
6 jan /idag- Skulle egentligen flyttat idag för att jag skulle kunna sova i lägenheten inatt och ha kortare väg till sjukhuset imorgon. Men tack före snöovädret så bidde det inte så utan nu packar jag det sista och hjälper familjen städa undan julen. Snacka om oflyt. Nu blir det flytt i helgen istället! Great!

My to do list is limitless. That's why I haven't been able to write anything since last year. I'll try to summarize this past week:
new years eve: was really nice
jan 1st: a really lazy day with movie watching and my nice friend S came over and kept me company.
jan 2nd: started to get a bit restless.
jan 3rd: started my int med practice. Back to commuting. It was nice to recognize the department since I've done a summer practice here before. It was a really buzy day at the clinic.
jan4th: Was supposed to meet up with the landlord to get the keys to my apartment before starting the practice in the morning. Therefore I took the car for the 100 km drive up to Trollhättan. It was the worst drive of my life. It was so much black ice on the roads and the car was sliding back and forth so I had to drive in 50-60 km/h. So I didn't get there in time for the keys. I had to rush down to get the keys during the lunch insted. Spent the evening measuring the apartment.
jan5th: Full speed on the practice. I felt as though I had been in a boxing match in the evening.
jan 6th/today: I was supposed to move today to be able to spend the night in the apartment and have a shorter way to the hospital tomorrow morning. But due to the snow storm the roads are impossible to drive on (it's a holiday here today). So I've spent the day packing the last things and helpt the family pack down all the christmas things. So the move will take place during the weekend instead. Great!

Inga kommentarer: