fredag, juli 16, 2010

Wet

Idag så öppnade sig himmelen lagom till jag stängde av datorn på mitt kontor och skulle börja dra mig hemmåt. När jag äntligen nådde busshålplatsen så hade jag Nilen i höger skon och Ganges i vänsterskon. Jeansen var helt tunga så våta var dom. Det var helt otroligt. Jag hade ändå paraply och regnjacka på mig men det räckte helt klart inte. Jag var så kall när jag äntligen satte nyckeln i dörren att det tog halva kvällen att värma mig. Jag stängde in mig i vardagsrummet, satte på elementet, bytte tull torra kläder, kröp ner under en filt. Ingenting fungerade. Jag blir sån ibland att jag blir kall innuti och då hjälper det inte om man inte äter och dricker varmt för att värma upp mig. Så efter en varm middag så började värmen sprida sig ut i kroppen. Nu ska jag gå och lägga mig! Natti natti

Just by the time I turned off the computer in my office to go home it started to pour down outside. By the time I reached the busstop I had the Nile in my right shoe, Ganges in my left and my jeans were really heavy of all the water in them. Unbelievable! I had an umrella and a rainjacket but apparantely it wasn't enough. when I finally put the key in the door here at home I was so cold. It took half of the evening to get warm again. I shut myself into the livingroom, turned on the radiator, switched to dry clothes and tried to disappear under a blanket. Nothing worked. I get like that sometimes and then the only thing that helps is to eat or drink something warm. So after a warm dinner I finally could feel the warmth starting to spread in my body. So now I'm off to bed! Goodnite=)

Inga kommentarer: