söndag, juli 11, 2010

Hiking

Idag så tog jag tåget ett stycke närmare Stavanger och mötte upp en kollega från jobbet och vi gick på hike tillsammans. Det var väldigt skönt att vara ute i naturen och promenera och rensa huvudet. Sedan är det alltid trevligt med gott sällskap. Det var väldigt blåsigt men ändå runt 20 grader fast moln. På vägen tillbaka så började det dessutom smådugga lite lätt. Men det var en trevlig hike som slutade på ca 2 h. När jag kom tillbaka till min lilla stad så fick jag sätta mig på cykel och cykla hem i duggregn men det gör inget. Jag blev inte så värst blöt. Nu är det att ladda inför finalen i VM ikväll. Tyvärr så vaknade jag 07.10 imorse och kunde inte somna om så jag kommer nog somna framför TVn.


Today I took the train a little bit closer to Stavanger and meet up wtih a collegue from work. We went hiking together. So nice to be out in the nature and it was so beautiful there. Just wasling around clearing the brain. Besides it's always nice to have good company. It was very windy today but around 21 degrees (68F) and cloudy. On the way back it started to drizzle. but altogether a nice hike of around 2 hrs. When i came back to my small town I had to get on my bike and bike back home in the drizzling rain but it was ok I didn't get too wet. Now I'm preparing for the Worldcup final tonight. Unfortunately I woke up 7.10am by myself (Z:I have no idea what you have done to me;) )and I couldn't go back to sleep so I will probably fall asleep infront of the TV.

Inga kommentarer: