lördag, juli 10, 2010

Little annoyed with myself at the moment

Bara lite irriterad över mig själv just nu. Igår på vägen hem från jobbet så skulle jag handla för att slippa cykla in till stan under helgen så benen skulle få vila sig lite. Högst upp på inköpslistan var solskyddsfaktor eftersom det var sagt att det skulle bli fint väder i helgen och jag ville kunna vara ute utan att förvandlas till en kräfta. Jag till och med strök under det på inköpslistan. Dessutom skulle jag också handla tvätt och sköljmedel som var slut här hemma för att kunna tvätta och hänga ut kläder så det hade torkat. Naturligtvis glömmer jag både tvätt och sköljmedel. Dessutom ingen SPF... Det är strålande fint väder ute och jag är så omotiverad till att cykla in till stan. Vaknade dessutom med halsont som jag verkligen inte har tid med men om jag åker och handlar kan jag köpa halstabletter... Ohh detta dilemma. Som om inte det vore nog så har jag glömt min hårboste och schampo på jobbet. Jag har extra-akut schampoo hemma men ingen hårborst. Hallå troll!
Tror jag inte kommer komma undan med att cykla in till stan. Crap...

Yesterday on my way home from work I had to do some grocery shopping so I wouldn't have to take the bike into the city during the weekend and could rest my legs. High up on the grocery shopping list was sunscreen since it was supposed to be nice weather this weekend and I wanted to be able to be outside without turning lobster red.I even underlined it on the list.
We also ran out of washing powder and fabric softener and I wanted to do some laundry so the clothes could hang outside and dry. Of course I forget both washing powder, fabric softener AND sunscreen. Of course today it's really nice weather and I so don't want to take the bike into the city. I also woke up with a sore throat something I really don't have time with. But IF I go into the city I could buy lozenges for my throat....Oooh what to do. As this wasn't enough I have forgotten my hairbrush and schampoo at work. I have emergency schampoo at home but no brush. Presenting Troll!
I don't think I will get away from taking the bike into the city. CRAP!

Inga kommentarer: