lördag, februari 19, 2011

Plan

Min plan för denna lördagen såg ut som följande: Hoppa upp kl 08 för att vända tillbaka dygnet från nattveckan. Skutta iväg till gymmet och komma ur träningssvackan som nattveckan har fört med sig. Städa lägenheten och laga nyttig och hälsosam mat. Titta på enhörningar och små lila fluffiga moln som flyter förbi.... Eller ja ni förstår att detta inte riktigt har inträffat än.
Detta är vad som verkligen hände imorse:
vaknade av väckarklockan kl 08 och trots att jag gick och lade mig i tid så orkade jag knappt få upp armen till att stänga av oväsendet. Ställde om den på 09 och lovade mig själv att det var precis lagom tid att ställa om dygnet med. Vaknade kl 12 ??!! vad i hela fr....? Helt groggy och egentligen ingen direkt lust att gå upp då heller. Jag släpade mig upp ur sängen bara för att inse att jag är förkyld. Inte tillräckligt för att förklara total däckningen men tillräckligt för att ställa in gymmet och hoppas att det går över snart.
Träningssvackan fortsätter men det är strålande sol ute så det blir nog en promenad på hälsans stig precis som förra veckan. Sedan ska jag köpa lite choklad och tycka synd om mig själv haha=)

My plan for this saturday was as followed: I was supposed to wake up at 8am to break my sleeping rhythm from last week. Then I would skittle to the gym to break last weeks total absence of work out. Then I would clean the apartment and cook healthy food while saying hi to the unicorns and the pretty pink clouds... Well as you probably understood this did not happen.
This is how my saturday so far went:
I woke up from the alarm att 8 and even though I went to bed early I could barely lift my arm to turn the stupid thing off. I changed it to 9 am thinking that it still is early enough to change the sleeping pattern from last week. Woke up at 12???!! What the....? Completely out of it and really didn't feel like going up then either. I dragged myself out of bed just to realize that I have a cold. Not bad enough to be completely out of it but now good enough for the gym.
So the absence of work out continues but the sun is shining so I'm headed out for a walk just last last weekend. then I'm going to buy myself some chocolate and fell sorry for myself ;)hahaha

Inga kommentarer: