torsdag, februari 10, 2011

I'm a cripple

Igår var jag på sportskadekliniken för att utreda mina ben/fötter. Resultatet av undersökningarna: Jag är defekt! Herregud det var inte mycket som stod rätt till med mina fötter. På grund av detta tvingas knä och höfter att kompensera och det hela slutar i katastrof. Men nu har jag fått sjukgymnastikövningar bland annat så nu ska här tränas. Helt otroligt man vad trött man blir i anklarna av övningarna... Men nu har jag motivation för att göra det. Har gjort en liten miniruta på mitt träningsschema där jag ska kryssa av sjukgymnastiken. Så kan man se till att man gör lite varje dag och på så sätt fortare blir bättre å starkare. Då kan jag lägga mer energi i att springa frammåt istället för det jag håller på med just nu. 24 års dåliga vanor ska brytas och det nu. Nu kör vi!

Yesterday I went to a sportsinjury clinic to examine my legs/feet. The result of the investigations? I'm a cripple. Oh my god. It was not many things that where alright. Forest Gump braces next. No just kidding but seriously! Due to my stupid feet my knees and hips have to compensate for the feet and it all ends upp in a disaster. But now I have physiotherapyexercise among other things that I need to do. So I'm going to exercise. right now I'm really motivated. I have made a small box in my training schedule so I can tick it every day I do my physiotherapy. That way I can get stronger and better faster. Then I can put my energy actually running forward instead of what I'm doing right now. 24 years of bad habits are going away now!

Inga kommentarer: