onsdag, maj 19, 2010

Mitt i examensperioden

Jag måste bara berätta lite snabbt om min dag. Väldigt speciellt från första stund.
Väcktes av väckarklockan mitt i en mardröm. Tack och lov för det! Jag drömde att jag hade examen (ämnet något osäkert) i en av lecturesalarna på skolan. Det var massa folk där inne som både går på skolan och har gått ut sedan en tid tillbaka. Vi får när vi går in i examen muntligt frågan som vi ska testas på och alla får olika frågor fast ska sitta ner jämte varandra och skriva dom (typ som en blandning mellan vår muntliga och skriftliga exams!). Jag fick pheochromocytoma. Precis när jag ska börja skriva så kommer examinatorn fram längst fram i salen. Det var examinatorn från infectology i måndags (eeeh va?). Han ber om uppmärksamhet och undrar vem var det som fick Pheochromocytoma som fråga.
Det blir helt tyst i hela salen tills jag insåg att det var mig han syftade på. Jag svarar att det är jag. Då talar han om för mig att den frågan tyvärr är borttagen och jag får istället Ankle joint. Först förstår jag inte vad han säger och sedan försöker jag förklara för honom att ankle joint var inte med i kursen men får då till svar: Nånsens det är många sjukdomar som påverkar ankle jointen. jag sätter mig på plats igen helt chockad. T som sitter jämte mig börjar rabbla upp en massa sjukdomar för att hjälpa mig för hon kan den frågan.
Där ringde väckarklockan. tack gode gud för det. Hur tolkar vi det här då? Lite stressad inför exams to come kanske?

Inga kommentarer: