fredag, maj 28, 2010

7 down

Nu har värmen kommit till Pécs. Med besked. Termometern visar runt 30 grader. Vi sitter inomhus och försöker pressa oss till att plugga men man märker verkligen hur mycket segare det går i värmen. Antingen så är det pga av just värmen eller det faktum att man har 7 exams bakom sig. En blandning tror jag.
Efter min nephro examen igår så hade jag lite extra energi så jag gav mig ut på en liten löprunda:

Ja den gick som den gick. Det började att jag mötte en värmevägg när jag kom ut från min svala lägenhet. Det hade inte hunnit svalna än som jag hade räknat med. Sedan fungerade inte iPod hörlurarna över huvudtaget utan bara ramlade ut hela tiden. Detta var dessutom nya sporthörlurar men de funkade inte alls för mina abnormala öron så tillslut fick jag bara springa utan musik. Då kom nästa tekniska svårighet. Blixtlåset på min fina lilla fotväska (present från min gamla danslärare för snart 10 år sedan) bestämde sig för att börja öppna sig själv hela tiden så tillslut fick jag bara ta av den och springa med den i handen eftersom jag rädd att tappa mina nycklar. Slutligen så hade halva ungern bestämt sig för att klippa gräset så på slutet var det lite väl mycket V/Q mismatch för att det skulle vara skönt. Men idag har jag träningsvärk så musklerna fick i alla fall jobba lite.

Inga kommentarer: