måndag, november 09, 2009

Spinning

Hej hopp. Hela dagen har bara rullat på. Har knappt hunnit med. 20 minuter efter att sista lektionen (diabetes) var slut satt jag, D, Z och T på spinningcyklarna. Det var D och Z som hade hittat spinracingen med Virág (som betyder blomma på ungerska) och tyckte den var bra så vi alla bestämde oss för att köra på den.
Oh herre gud!
Jag har inte svettats så mycket sedan sthlm halvmara. Det var helt otroligt bra.Jag kommer inte kunna gå imorgon. Hon körde 40 minuter spinning utan nedvarvning någon gång. Inte en ända andnings eller drickpaus. Jag var inte beredd på detta. Efter 40 minuter så sprang hon in i stora salen och körde de sista 20 minuterna situps och ryggövningar. Jag var heeeeelt darrig efteråt.
Mest knäckande var att när vår klass var över så skuttade lilla Virág iväg för att ha ytterligare en spinningsklass direkt efter.
Nu ska jag ha en myskväll här hemma. Eller vi kanske ska kalla det vaka inför träningsvärk...

Inga kommentarer: