måndag, april 26, 2010

Måndag

Efter en lång biblioteksdag och ett urjobbigt men ändå superskönt spinningspass så är jag ganska slut i huvudet. Så tänkte ta upp en liten kulturkrock som jag upplevde idag.

I Ungern så verkar det som om det är någon form av centralt styrd värmereglering. För i alla officiella byggnader så är det så jäääääkla varmt inomhus. Det är helt fantastiskt. På vintern kan man nästan gå i bikini på köpcentrena. Idag var en sådan fascinerande dag att trots stadiga 25 värmegrader utomhus så stod elementena på för fullt inne på sjukhuset jag var på idag. Kändes som om man gick in i en värmevägg. Tack och lov så tog vår lärare med oss ut i solen för den teoretiska delen av lektionen så man slapp vara inomhus men jag undrar hur folk klarar av att jobba/handla/fungera i sådan värme. Plus det måste ju kosta massvis med pengar att driva det...

Men men jag fick lite sol på mig och en mycket trevlig lektion utomhus så jag klagar inte idag=)

Inga kommentarer: