torsdag, december 31, 2009

Nyårsresumé

Idag så blev jag klar med min 7de examen. Att ha examen i rättsmedicin på nyår var inte alltför illa.
Detta underbara slut på 2009 firar vi med en liten resumé av 2009: Klicka på månaderna om ni vill läsa inläggen som hör den månaden till. Vi hörs nästa år. Gott nytt år på er!

December
Ja det har ju inte blivit överdrivet mycket bloggande den här månaden för examensperiod och sedan har jag varit bortrest. Sammanfattnigsvis har det varit ett väldigt bra år och jag längtar till att starta 2010.

November
Bisarr månad. Skottlossning på skolan. Fattar fortfarande inte att det har hänt. Att jag har skrivit ett blogginlägg för att tala om att vi är okay, att vi inte var där när det hände. Detta bland alla andra ytligheter. Lite galet men det är en galen värld med.

Oktober
80s party. haha jag skrattar fortfarande. Dom gröna tightsen är tack och lov ett minne blott. Inget jag kommer fira nyår i i alla fall. Ja detta var vekligen en härlig månad. Det var även halloween med mig som crash test dummy/roadkill. Massa härliga ballonger.

September
Den här månaden kan man egentligen också sammanfatta med en mening. Stockholm halvmaraton we did it. Jag och T klarade av årets största utmaning. Det värmer fortfarande i hjärtat när jag tänker på hur duktiga vi var. Vidare så började jag femte året. S var och hälsade på. Mitt adnex som lämnat oss detta år för ett sabbatsår var saknad.

Augusti
Praktik på kirurgen i Kungsbacka. Världens härligaste gäng där och jag stortrivdes verkligen. Ska dit och hälsa på i januari tror jag. Förutom det så blev jag gammal och syster och jag var i Skärhamn och såg Elsa Beskow utställningen på nordiska akvarellmuseet.

Juli
Började jobba igen och jobbade natt för första gången. tog en after work på morgonen med juice på pressbyrån med en annan nattarbetande kompis. Visste inte vad som var skillnad på natt och dag och kände mig jetlagad hela månaden. Var på läckö slott med familjen och såg opera på slottsgården.

Juni
Jisses vilken sommarlängtan jag fick när jag läste denna månaden. Sommar och underbar ledighet. Syster yster kom ner till Ungern och vi slappade tillsammans. var i Budapest och lekte turister. Språkproblem och förvirringar. Sommar sommar sommar.

Maj
Präglades av examensperiod. Skrev ett inlägg om hur jag använder mig av memometoden när jag memoriserar grejer. Den är super så för er som inte har kollat in den check it out. Räddade mig igenom pharmacology.

April
Behöver egentligen bara sammanfattas med ett ord. EGYPTEN. Superhärlig resa med två av mina bästa kompisar här nere. Super super super och den kom precis när jag behövde den som mest. Håret återgick till blont efter att ha varit oranget ett tag i egypten. AOWD certificat! Hurra!

Mars
Mycket plugg och samtidigt massa träning. Herregud vad duktig jag var då *ångest* Ja men jag ska naturligtvis börja träna igen. 1a januari klockan 08.00. Jajamänsan jag loooovar.

Februari
Haha ja mitt bland exploderande toalettstolar hittade jag tid att träna lite. Skiljdes från min kära vapendragare Ben men han har det bättre där han är nu. Jag blev brunett. haha det var intressant men kommer nog inte hända igen. Blondin i själ och hjärta.

Januari
Präglades av examensperiod och jobb på plastiken och handkirurgen. Vet fortfarande inte vad Holtzknekt symptom är men får leta reda på det och lära mig det snart.

Inga kommentarer: