tisdag, december 01, 2009

1a december

Hej hopp!
Idag så har jag suttit på biblioteket hela dagen igen. Förutom en gstrolecture och en gastrolektion. Man vet att när man kommer på dåliga skämt som har att göra med ämnet man läser om så är det dags att gå hem. När jag kom hem satt en lapp på dörren till trapphuset. På ungerska. Fattade ingenting och hjärnan ville inte ens försöka förstå. Fast å andra sidan hade jag inte kunnat svara på vad jag heter just nu. Hoppas det inte var viktigt inför morgondagen. Då ska jag göra ett nytt försök med att försöka förstå.

Har ju pratat tidigare om min fascination för det nya myntet vi har fått... Nu börjar det dock gå lite i överstyr eftersom jag helst inte vill betala med dom mynten. Så jag har en helt hög 200 ftsar som tynger ner min plånbok. Merde! Men dom är ju så fina!

2 kommentarer:

Timea sa...

Hej Nina!
Jag har hängt med din blogg sedan ungefär en vecka, men har inte kommenterat än.
Jag är från Ungern och har bott i Sverige i mer än 5 år.
Jag tycker det är interessant att läsa om hur någon som inte är ungersk upplever Ungern och händelser där. Så om det okej, fortsätter jag gärna hänga med i framtiden.

När det gäller mynt, naja, Ungern är "duktig" på att använda dem. De är fina som du säger, men man måste skaffa en stor plånbok att de kan få plats i den ;-).

Ha det bra!
Tonci

Nina sa...

Hej!
Vad kul att du har hittat hit! Vad roligt att du har lust att fortsätta läsa det gjorde mig glad! Ska bara varna att det är snart är dags för examensperiod härnere och då bloggar jag inte så mycket men från mitten av januari så drar jag igång igen!
apropå mynten så har dom ju avskaffat 1,2 ftsen tidigare. Det var det bästa som har hänt på länge!!!