fredag, december 18, 2009

Halfway

Idag blev jag klar med min 5e tenta.... av 10.
Five more to go men de tyngsta är avklarade. Känns otroligt skönt! Fy sjutton.
Hjärnan är helt död och det ska bli skönt med en veckas skidåkning nu som belöning innan jag kommer tillbaka i mellandagarna och har två exams till.
I äkta examensperiodsförvirring gick jag idag ner till Arkad och hann vara där i 10 minuter innan jag hade tappat bort min halsduk. Ingen aning om vad jag gjorde av den. Ena sekunden var den där i nästa inte. Jaja inget slår förra året när jag tappade bort mitt kontokort på vägen hem från Spar.
Nu ska jag göra mig iordning och ge mig up och äta middag med mina söta kompisar.

Det är riktigt winter wonderland i Pécs med minusgrader och snö. Underbart mysigt. Men det var kallt som skjutton att gå till examen i skjorta imorse. Som de flesta vet så är det dresscode här nere att vara uppklädd när man ska ha examen.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Lycka till med examinationerna! Hur är det att plugga medicin där nere? Jag läser själv medicin här på svensk mark.

Nina sa...

Tack tack!
Jag stortrivs här nere i Ungern! Verkligen en upplevelse att plugga något man älskar fast på annan mark. Vad roligt att höra av någon som gör samma sak fast i sverige.
=)