måndag, oktober 02, 2006

Kan måndagar vara längre?

Oj oj oj vilken lång dag!
Steg upp tidigt för att gå iväg å träna och hinna hem å duscha innan första lecturen.
Hoppade iväg till skolan och sen tillbringade jag eftermiddagen på olika lectures. Efter att allt var över så hade klockan hunnit blio halv sex och jag fick småspringa till postkontoret för att hinna uträtta mina ärenden innan det stängde. När jag äntligen fick komma hem var jag helt slut eftersom jag inte hade ätit sen frukost och spenderat en av föreläsningarna med att höra hur hunger uppkommer etc etc... Det var därför en ytterst trevlig överraskning att maten stod färdig när jag kom hem! Kristianne hade hört i telefonen vilken jobbig eftermiddag det hade varit och lagat mat tills jag kom hem!!! Dessutom var O-J där och stannade över middagen och hade dessutom med sig efterrätt!!! Mums!!!

Absolut intressantast var vår diskussion vilken av våra föreläsningar som hade varit värst... Vad tycker Ni?

* O-Js: Hans föreläsare öppnade föreläsningen med:
I would like to go to Budapest and poison an elephant at the zoo. Elephants have such nice ears so I would like to poison one so I could examine the ears... Do you think I can poison an elephant??
* Min: Min föreläsare började sin föreläsning med en 40 minuter lång utredning om Pécs historia för att sedan förklara att han måste prata om Hunger, Satiety and bodyweight disturbances i tre timmar som lektionen varade och att han därför kommer att dra över 40 minuter på tiden

Nu ska jag småpyssla med lite grejer!
Ciao

Inga kommentarer: