söndag, september 17, 2006

Helgen då det mesta gick fel (eller rätt)

Well well well...
Detta har varit en väldigt händelserik helg. Vet knappt vart man ska börja någonstans...
Så för att göra det hela lite lättare kommer härmed en liten lista...


  • Fredag

Åkte Moi, Kristianne och Odd till Budapest. Här besöktes IKEA!!!! Resultatet blev: x antal koppar, glas, skorpor, lingonsylt, kaviar, kopparbergs päroncider, flädersaft, lax créme, krabb créme, köttbullar och TRÖTTA FÖTTER!!!!

Därefter så blev det förflyttning över till Arkad där Nina kunde flippa loss i några timmar innan tröttheten segrade. Men jag blev väldigt nöjd med det som till slut köptes. Här får ni ett litet smakprov:

<--Grå Bolero<--Lila tröja<--Gosig sjal som ska rädda mig genom denna vintern

Efter dessa intressanta timmar så var det dags att utforska sevärdheter i Budapest by car (Odd har aldrig varit där...). Efter bara 3 felkörningar (tack vare GPS-Helga och min kära mor som glömde nämna att det finns flera st Dozsa György útca i Budapest) så hittade vi fram till Hösök Tere (Heroes square), Citadellet, Parlamentet, 2 operahus samt 3 tågstationer och en jäkla massa andra gator. Efter detta så hade klockan hunnit bli midnatt och det var dags att sätta sig i bilen och köra hem och väcka Ivar...

  • Lördag

Väcktes fruktansvärt tidigt av: solljus genom fönstret (inte trevligt kl 7 på morgonen när man somnade vid halv fem efter att ha varit uppe i 22h i sträck), grannens son som spelade trumpet i rummet som gränsar till mitt sovrum (8-9) samt slutligen mamma vid elva som undrade om jag hade kommit hem. Jag tror jag svarade henne... På kvällen såg vi Failure to launch och Derailed. Filmer helt i Ninas smak.

  • Söndag

Har varit hos mina släktingar, kom hem vid åtta totalt spyfärdig av åksjuka, nu har jag huvudvärk å händerna darrar och jag mår fortfarade illa. Min Chanel e sjuk, jag hittar inte en viktig kabel... Grrr allt var fel men nu på kvällen har det ordnat upp sig tack och lov!!!

Sådär då var jag färdig för denna gång!

Inga kommentarer: