lördag, september 09, 2006

The first big step

Hej Allesammans!
Då är det då dags att sätta i verket en tanke som jag har haft sedan ett tag tillbaka men helt enkelt inte haft tid att utföra den. Nämligen att skaffa en blogg!! Ja jag vet att jag vet att jag e lite efter med detta men som sagt har man inte tid så har man inte...
Så varsågoda och håll till godo...

Jag tänkte börja med min lilla resa tillbaka till Ungern...
Well, väckarklockan ringde okristligt tidigt och det var bara att släpa sig upp och dra sig iväg till flygplatsen. Jag älskar att flyga i vanliga fall men idag var det bara ett nödvändigt ont för att ta sig tvärs över Europa. Till skillnad från många människor som flyger i mjukisbyor så föredrar jag jeans. Idag var det mina stadiga Replay jeans som åkte på tillsammans med en top och hoodie från Mango. Väldigt bekvämt... Fick i mig en kopp kaffe å en smörgås på planet till Köpenhamn. På Köpenhamns flygplats hann jag bara kika lite snabbt in i Pilgrims butiken (hur kan man gå förbi utan att titta in???!!!) Där såg jag världens sötaste halsband och örhängen.
Liknande dessa men rosa :
Jag tyckte de verkligen var ursöta men eftersom shopping gudarna var emot mig och inte gav mig tid att köpa dom så fick jag vackert vara utan... Iofs så tyckte nog min plånbok att det var ett klokt beslut men det skar ändå lite extra.






Well jag kom fram till Budapest i tid men den sega taxichauffören kom en hel halvtimme försent så där fick man minsann stå och vänta. När han sedan kom så ledde han mig och Priah (CAN) ut ur terminalen och bad oss vänta där medans han gick å hämtade bilen. Sen var han försvunnen i 20 minuter... Kanske borde infoga att parkeringen ligger precis utanför terminalen och det brukar ta 5 inte 20 minuter och hämta en bil... Morr...
Iväg med ungersk hastighet och 3½ timme senare var jag i min lägenhet! Tack och lov! Sen var det bara att slänga in allt som skulle in i kylen fort och byta om för att sedan rusa iväg till Replay för lite middag med Camilla o Co. Väldigt gott med mat!!!!
Efter middagen gick jag hem för att fortsätta packa upp, prata med mormor (som inte hade en susning av vad jag snackade om som vanligt), prata med kristianne och OJ.
Nu e jag ruskigt trött så snart får jag nog gå å nana det har varit en lååååååång dag!
Over and out

Inga kommentarer: